Sunday, April 4, 2010

kyra oh kyra

29 Mac 2010

petang ni macam biasa aku duduk depan komputer .. melayari internet.. fb, ym, blog..

tibe2 aku terdengar suara adik aku menjerit dengan kuat..
tidak seperti selalu.. Aku ni pantang sikit kalau dengar adik aku menangis.. aku jadi risau.. Dengan keadaan dalam rumah yang kelam.. (sebab cuaca kat luar rumah macam nak hujan...) aku terus mendapatkan adik ku..

aku tanya kyra " kyra nape ? Npe nangis ? " dia tak nak calap.. aku angkat dia..
disebabkan keadaan bilik yang gelap aku bukak lampu.. sekali aku tengok gigi dia terangkat keatas.. dengan darah yang banyak.. cuak aku time tu.. aku tunjuk kat atuk.. aku dan atuk pun tak tahu nak buat ape.. mana tak nye dah nye kenderaan tak de.. kalau ade pun aku bukan tahu bawak pun.. aku terus telefon abah .. telafon mak..
mak kata kejap lagi mak dan abah datang..

tengok keadaan adik aku menangis menahan kesakitan buat aku rase nak nangis je..
sedih betul tengok keadaan budak kecil menangis menahan kesakitan ... dengan darah penuh di mulut... Aku tanya wani macam mane gigi adik boleh jadi macam tu.. Wani kate kyra nak angkat baju, dia berdiri atas kereta mainan ( kereta mainan yang besar yang budak-budak selalu main tu ) sebab tak sampai nak ambil baju yang tinggi .. masa dy panjat kereta tu .. kereta tu bergerak.. dan dy terjatuh kat atas besi ampaian ... besi ampaian tu betul2 kene kat gigi dy..

tak lame lepas tu mak balik.. abah tak sampai lagi.. abah kat lukut masa tu.. kesian abah kene balik tergese-gesa.. mak tgk gigi kyra .. disebabkan bvanyak darah .. Mak terus bawak kyra pergi klinik..

menurut mak.. mak bawak kyra pergi klinik gigi.. nurse tu kte dy tak boleh nak wat pape.. kcederaan serius ktenye..

aku kat rumah lak due ke tige kali call mak .. mak kate mak nak pergi bawak adik pergi hospital besar..

mak kate tak payah risau.. aku tangok atuk pun macam risau je..

Lepas maghrib barulah mak pulang dengan abah.. Kyra senyap je .. doktor dah cabut gigi kyra... mak kate dua klinik gigi mak pergi.. dua2 klinik tak berani nak cabut..
mak ngn abah terus bawak kyra pergi hospital seremban.. Dengan lafaz basmalah doktor tu mencabut gigi adik aku..

Menurut doktor tersebut gigi adik aku dah tercabut dah pun tinggal nak tarik je.. gigi adik dah patah smpai akar nye skali.. jadi peluang untuk gigi adik tumbuh balik amat tipis..

apa-apahal pun aku bersyukur la adik aku selamat..

No comments:

Post a Comment

tinggalkan sesuatu ye...